sobota, 21 lutego 2015

Sprawiedliwość

Dziś chciałem troszkę poruszyć temat nie jakiś tam z "dupy", ale coś co naprawdę mnie irytuje, coś co naprawdę nie daje mi spokoju i coś czego tak naprawdę spotyka mnie codziennie, ale nie tylko mnie bo i was :)
SPRAWIEDLIWOŚĆ.
Zastanawiam się czasem, czy wszyscy jesteśmy ulepieni z tej samej "gliny", czy wszyscy jesteśmy tacy sami, czy ogólnie jest podział wśród ludzi. 
I tu już odpowiadam.
Oczywiście, że człowiek, człowiekowi nie równy, i tu nie chodzi o np.charakter czy wygląd. Chcę bardziej się skupić na tym komu więcej czegoś wolno, a komu mniej.
Dlaczego kiedy policjant na służbie, kiedy zatrzyma policjanta już po pracy nie da mu mandatu?
No dlatego, że to policjant, a kolega koledze pomoże umyć rączki od odpowiedzialności.
Dlaczego córka premiera Donalda Tuska, nie będzie musiała juz normalnie pracować?
Ponieważ jest to córeczka głowy państwa, to jej nie wypada i jakimiś drogami pieniążki z puli państwowej trafią do jej kieszonki. 
I zastanawia mnie jedno...
Dlaczego już tyle lat po ustroju komunistycznym, dalej trwa ten ustrój tylko pod zmienioną nazwą.
Dlaczego przez tyle lat tych ludzi, którzy uczestniczyli w ustroju komunistycznym, nikt nie wyrzucił?
Dlaczego teraz aby pójść do dobrej pracy muszę mieć, znajomego ustawionego wyżej w tej instytucji?
A to dlatego, że ludzie nie potrafią rozdzielić życia w pracy od życia codziennego normalnego.
No bo jak wyjdę w oczach kumpla jak mu nie dam pracy?! :O
Dla mnie normalnie, jeżeli jest to normalny człowiek to zrozumie, że ktoś miał większe referencje od niego.
Ale nie w Polsce nie liczą się referencje tylko znajomości, możesz mieć wykształcenie podstawowe i być posłem w polskim rządzie.
Śmieszne prawda?!
Ale najzabawniejsze jest to, że taki pan minister rządzi nami, bez ogólnej wiedzy o świecie.
Podejrzewam, że gdybym spytał co niektórych posłów co odbyło się w roku 1410, nie odpowiedzieliby mi na to pytanie.
Chciałbym, aby w końcu ten ustój minął i naprawdę zaczęły się czasy demokracji, gdzie wygrywa człowiek z lepszym wykształceniem, a nie dobre taki człowiek, który ma dobre "plery" i wejścia.
Ale najwidoczniej u nas to trzeba setki lat, aby w końcu coś w środku nas się zmieniło.
Zacznijmy patrzeć obiektywnie przez swoje oczy, a nie obiektywnie przez oczy kogoś innego.


Widzieliście już mojego nowego vloga? :*
Jeżeli nie to zapraszam do oglądania!


A co wy sądzicie o sprawiedliwości w dzisiejszych czasach  ? :)

8 komentarzy:

  1. Ja bym się zastanowiła, tak jak z resztą i Ty, czy sprawiedliwość naprawdę istnieje, przynajmniej w tych czasach. Moim zdaniem, albo każdy niech będzie równomiernie oceniany według prawa, albo niech go w ogóle nie będzie, bo w tym momencie nie ma różnicy.
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę że jesteś tego samego zdania miło mi <3

      Usuń
  2. Super nic dodać nic ująć ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy blog i post . To prawda jest bardzo dużo nie sprawiedliwości..
    Zapraszam do mnie

    liloo262.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. więc tak piszesz świetne posty i to wszystko jest bardzo realistyczne. Sama piszę takiego bloga, ale traktuję go bardziej "lajtowo". Jest tam wszystko. Jestem pełna podziwu za to co robisz. Zapraszam do mnie i miło by było gdybyś się wypowiedział na temat mojego bloga. Nie jest on tak genialny jak twój, ale dopiero zaczynam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku dziękuję Ci za te słówka otuchy <3 jesteś wspaniała <3 I jasne zajrzę <3

      Usuń
  5. Dzięki. Nie wiem czy jestem wspaniała, ale dziękuję ♥. Na prawdę jestem pełna podziwu.

    OdpowiedzUsuń